در حال بارگذاری

آموزش فعالسازی 4.5g گوشی
3.6/5 - (127 امتیاز)

فناوری APN چیست؟

کلمه APN  مخفف Access Point Name است و یکی از مهم‌ترین بخش های مربوط به اتصالات موبایل در گوشی های هوشمند است، این قسمت مربوط به تنظیماتی است که گوشی هوشمند کاربر از طریق خواندن آن، اتصالی به دروازه ورود بین اپراتور سرویس دهنده و دنیای اینترنت باز می کند. به عبارتی دیگر، با تنظیمات APN نشان می دهند به منظور دسترسی به اینترنت از طریق یک اپراتور موبایل خاص، می بایست چه مسیری طی شده و از کدام دروازه استفاده شود. یادگیری نحوه عوض کردن APN برای همه مشترکین جهت اتصال به اینترنت موبایل ضروری است. ( آموزش فعالسازی 4.5g گوشی )

چه دستگاه هایی از 4.5G پشتیبانی می‌کنند؟

پیش از هرگونه توضیح دیگری در این مورد باید بگوییم که ما در این مطلب موضوع دستگاه های با قابلیت پشتیبانی از 4.5G را دستگاه هایی می‌دانیم که بتوانند از حداقل از 2 آنتن با دو فرکانس در یک باند LTE (برای مثال دو فرکانس 2600 و 1800 مگاهرتز در شبکه LTE ایرانسل) و MIMO نوع 2×2 استفاده کنند.

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب بیان کردیم، اینکه دستگاهی بتواند به ارتباط 4.5G دسترسی داشته باشد مستلزم این است که هم مودمی با کتگوری 6 به بالا داشته باشد و هم اینکه مودم مذکور قابلیت تجمیع حامل یا همان Carrier Aggregation را داشته باشد و در کنار آن از MIMO های نوع 2×2 به بالا استفاده کند. در واقع اینکه دستگاهی داشته باشیم که MIMO نوع 2×2 داشته باشد ولی نتواند از CA استفاده کند به این معناست که این دستگاه توانایی استفاده از 4.5G را ندارد.

مطالب زیر را از دست ندید!
متخصص تعمیر موبایل | آیا تعمیرات موبایل سخت است؟

برای مثال گوشی سامسونگ گلکسی اس 6 با شماره مدل SM-G920F مودمی با کتگوری 6 و 2×2 MIMO و 2CA دارد و با این اوصاف می‌تواند در شبکه مخابراتی ایرانسل با اتخاذ سیگنال از دو باند 2600 و 1800 مگا هرتز، ارتباط از نسل 4.5G را داشته باشد. در این حال گوشی مانند سامسونگ گلکسی اس 7 اج با شماره مدل SM-G935F نیز مودمی از کتگوری 9 با 4×4 MIMO و 3CA دارد که به دلیل عرضه سیگنال های 4G ایرانسل و همراه اول در دو فرکانس، تنها از دو تجمیع حامل استفاده خواهد کرد ولی با این حال می‌تواند ارتباط 4.5G و البته با سرعتی بیشتر از گلکسی اس 6 داشته باشد.

 

آموزش فعالسازی 4.5g در گوشی های سامسونگ ایرانسل

شروط لازم برای استفاده از اینترنت فورجی پلاس ایرانسل:

1-باید درنواحی تحت پوشش اینترنت 4.5G ایرانسل باشید.

2-باید ازسیم‌کارت ایرانسل نسل ۴ (USIM) استفاده کنید.

3-باید دستگاه شما (گوشی،تبلت یا مودم )از اینترنت 4.5G پشتیبانی کند.

4-وارد کردن تنظیمات مربوط به فعال‌سازی اینترنت ایرانسل

 

آموزش فعالسازی 4.5g در گوشی های سامسونگ همراه اول

شرایط لازم برای استفاده از اینترنت فورجی پلاس همراه اول:

1-باید درنواحی تحت پوشش اینترنت 4.5G همراه اول باشید.

2-باید ازسیم‌کارت همراه اول نسل ۴ (USIM) استفاده کنید.

3-باید دستگاه شما (گوشی،تبلت یا مودم )از اینترنت 4.5G پشتیبانی کند.

4-وارد کردن تنظیمات مربوط به فعال‌سازی اینترنت همراه اول

 

آموزش فعالسازی 4.5g در گوشی های شیائومی 

از پوشش شبکه در منطقه خود مطمئن شوید.

با توجه به نوع سیم کارتی که استفاده می کنید به سایت های مربوطه وارد شوید و از پوشش شبکه  4.5G در شهر خود اطمینان یابید چرا که خیلی از شهرهای ایران به سختی از پوشش LTE برخوردار هستند و 4.5G در مناطق خیلی کمی پوشش داده می شود. پس با بررسی این مناطق از پوشش شبکه مطمئن بشوید.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر هارد گوشی

 

تنظیمات لازم در گوشی های دو سیمکارته

بسیاری از گوشی های شیائومی قابلیت استفاده از دو سیمکارت به صورت همزمان را دارند. (گوشی های با پشتیبانی از  6 cat و بالاتر قابلیت اتصال همزمان دو سیمکارت به شبکه 4G رو دارند.)

زمانی که شما قابلیت اتصال به 4G برای هر دو سیمکارت را فعال کرده باشید عملا نمی‌توانید به شبکه 4.5G متصل شوید. چون کاری که 4.5 در واقع انجام می دهد اینکه از دو باند فرکانسی گوشی شما استفاده کند، با هر دو به شبکه متصل شود و به این طریق سرعت را افزایش دهد. اما زمانیکه شما از دو سیمکارت همزمان 4G استفاده می‌کنید هر باند شبکه شما به یک سیمکارت اختصاص پیدا می‌کند و در نتیجه نمی‌توانید از سرعت بالاتر بهره مند گردید.

برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید

به قسمت SIM cards & mobile networks بروید.

روی سیمکارتی که قصد دارید 4.5G باشه کلیک کنید و در قسمت SIM card settings گزینه Preferred network type روی Prefer LTE تنظیم کنید.

به سیمکارت دوم برید و گزینه 2G Only را روشن کنید.

به عقب برگشته و گزینه Dual 4G را خاموش کنید. بعد از انجام این تنظیمات فقط سیمکارتی که در ابتدا روی LTE تنظیم کردید قابلیت اتصال به 4G دارد و سیمکارت دوم 2G می باشد. حال گوشی را restart  نمایید و بقیه مراحل را طی کنید.

 

مطمئن شدن از اتصال به 4.5G

برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات شده و به قسمت About Phone مراجعه کنید.

وارد قسمت All Specs شوید.

به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Internal storage  چهار بار تب کنید. با دریافت پیغام ، کلیک کرده و وارد منوی بعدی ‌شوید.

وارد بخش جدید به نام Testing می شوید. در این بخش اگر سیمکارت 1 روی 4G بوده گزینه اول و اگر سیمکارت 2 روی 4G بوده Phone information 2 رو انتخاب نمایید.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیرات شبانه روزی موبایل

داخل صفحه جدید کلی گزینه و تنظیمات می بینید به هیچ یک از آن ها دست نزنید و فقط گزینه Set Preferred Network Type رو انتخاب کنید.

اگر این گزینه به صورت خودکار بر روی تمام شبکه ها یعنی LTE/TD-SDMA/UTMS قرار داشت همه چیز مرتب است. اگر نبود باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

بعد از تنظیم این مورد کافی است از تنظیمات خارج شوید و شبکه تلفن همراه خود را روشن کنید.

اگر منطقه شما از چند باند 4G پشتیبانی کند موبایل به صورت خودکار به آن متصل می شود و سرعت افزایش پیدا می‌کند. نیازی به دیدن 4G+ هم نیست.

در صورتی که نتوانستید مشکل خود را حل کنید با ما در ارتباط باشید تا برای تعمیرات موبایل مشاوره و راهنمایی بگیرید.

کدام مناطق ایران تحت پوشش اینترنت پرسرعت 4G یا 4٫5G ایرانسل و همراه اول است؟

برای فهمیدن اینکه در منطقه شما پوشش شبکه 4G ، 4٫5G، و 3G وجود دارد به سایت اپراتور خود مراجعه کنید. برای مشترکان ایرانسل به صفحه نقشه مناطق تحت پوشش مراجعه و شهر خود را انتخاب کنید. در ادامه مقاله دیگر راه های افزایش سرعت اینترنت همراه اول را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

 

امیدوارم از این مقاله از تعمیرینو لذت برده باشید در صورت نیاز به راهنمایی برای فعالسازی اینترنت پر سرعت 4.5g  در گوشی می توانید با بخش تعمیرات موبایل تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

64 نظرات

ارسال نظر

Call Now