در حال بارگذاری

هنگ کردن موبایل
5/5 - (68 امتیاز)

 

همه کسانی که از گوشی های هوشمند اندروید استفاده میکنند تجربه هنگ کردن موبایل شان را داشته اند و در اکثر موارد با لمس هر دکمه و لمس صفحه گوشی هیچ کاری نمیتوان انجام داد. در گوشی های قدیمی تر با خارج کردن باتری، موبایل خاموش می شد. و با روشن کردن مجدد مشکل حل میشد.اما در موبایل های هوشمند جدید که باتری ها جدا شونده نیستند. نمیتوان با این کار مشکل را حل کرد و نیاز به راه حل هایی برای رفع این گونه مشکلات هستیم.

البته که سازندگان موبایل به این موضوع فکر کرده اند . موبایل ها  قبل از اینکه در دسترس عموم قرار بگیرند، مراحل تست و ارزیابی کیفی R&D را پشت سر می‌گذارند و معمولاً بیشتر سناریوهای این ‌چنینی از قبل برای آن‌ها طراحی شده و راه حل آن نیز تست و ارزیابی شده ‌است.

تقریباً همه ما از دکمه‌های دستگاه موبایل خود و قابلیت‌های آن اطلاع داریم؛ امروزه بیشتر تلفن‌های اندرویدی دارای دکمه‌ های کاربردی Volume up ،Volume down ،power  بوده و برای این سه دکمه در موارد ضروری ویژگی ‌های کاربردی و منحصر به فرد دیگری علاوه بر قابلیت خاموش و روشن شدن و کم و زیاد کردن نهاده شده که با استفاده از ترکیب این سه دکمه گوشی از یک خرابی پایدار احتمالی نجات داده می‌شود. که در این مقاله به آن می پردازیم.

در این قسمت در تعمیرینو قصد داریم به این موضوع بپردازیم که دلایل هنگ کردن موبایل چیست؟ و چه کارهایی را میتوان انجام داد؟

 

هنگ کردن موبایل

مهمترین دلایل هنگ کردن موبایل

  • مدیریت حافظه

یکی از بزرگ ترین دلایل هنگ کردن موبایل عدم مدیریت حافظه تلفن می باشد. نصب یک برنامه مدیریت مناسب ، ممکن است . حافظه زیادی از گوشی همراه گرفته و باعث هنگی گوشی شود . همچنین اجرای نرم افزار روی سیستمی که در پس زمینه آن تعداد زیادی برنامه باز است نیز می‌تواند باعث هنگی گوشی شود .
باز بودن تعداد زیادی برنامه در پس زمینه نیز می ‌تواند باعث ایجاد عدم حافظه کافی و هنگ ‌کردن‌ موبایل شود . بنابراین نیاز است برنامه‌های باز در پس زمینه را ببندید .

  • ویروسی شدن گوشی

یکی از دلایل هنگ کردن موبایل که ممکن است همه ما با آن مواجه شویم ویروسی شدن گوشی می باشد که در این صورت گوشی به صورت خودکار ریستارت شده ، سرعت گوشی در بخش‌های مختلف کند شده و برنامه‌ها به صورت مناسب اجرا نمی شوند . در این صورت برای رفع مشکل باید از نرم افزارهای آنتی ویروس بر روی گوشی خود استفاده کنید.
آنتی ویروس یک برنامه ضروری برای تمام گوشی های هوشمند می باشد که آنها را از خطرات احتمالی حفظ می کند .

  • استفاده از برنامه های زیاد در گوشی

در صورتی که گوشی شما دارای نرم‌افزارهای زیادی است که بیشتر از شش ماه در تلفن همراه شما نصب هستند ، باعث می شوند که فایل ها در تلفن شما جمع شده و باعث هنگ کردن گوشی شوند . برای برطرف کردن این مورد کافیست فضای ذخیره سازی خود را از برنامه های غیر ضروری حذف کنید . برای پاکسازی فضای ذخیره سازی می توانید از یک برنامه OTIMIZE استفاده کنید .

  • خاموش نکردن دستگاه به مدت طولانی

اگر دستگاه شما به مدت طولانی خاموش نشده باشد فایل های کش زیادی در آن ایجاد می‌شود که می ‌توانند باعث هنگ ‌کردن‌گوشی شوند . ریستارت کردن گوشی می تواند به طور موثر فایل های حافظه پنهان را پاک کند . بنابراین برای اینکه با مشکل هنگ کردن موبایل ناشی از عدم خاموش کردن مواجه نشوید پیشنهاد می‌شود که در هفته یک بار تلفن خود را ریستارت کنید .

  • روشن بودن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن است بر عملکرد تلفن تاثیر بگذارد .
اگر این حالت را برای کاهش مصرف انرژی خود روشن کرده‌اید ، توصیه می شود پس از شارژ کردن گوشی آن را خاموش فعال کنید .

  • مشکلات مربوط به شبکه

اکثر برنامه های تلفنی نیاز به اتصال به اینترنت دارند . هنگامی که شبکه ضعیف باشد برای راه اندازی برخی از برنامه ها ممکن است زمان بیشتری طول بکشد در نتیجه باعث هنگ کردن گوشی می شود . پیشنهاد می کنیم به یک اتصال وای ‌فای پایدار متصل شوید و یا به منطقه دیگری که دارای سیگنال بهتری می باشد متصل شوید .

  • فعالیت ویجت ها ، انیمیشن ها

برخی از گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ دارای ویژگی ها و قابلیت هایی هستند که به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب است .این قابلیت ها دارای کارایی مهمی نیستند و فقط برای جذب کاربر می باشند .
با توجه به اینکه این ویجت ها ، انیمیشن ها و غیره باعث کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن آن می شوند بنابراین بهتر است تا جای ممکن آنها را کاهش دهید .

  • خراب بودن کارت حافظه

خراب بودن کارت حافظه یکی دیگر از دلایل هنگ کردن گوشی می باشد در این گونه موارد به علت آنکه بخش سخت افزاری گوشی دچار مشکل شده است ، موجب هنگ کردن گوشی می شود . برای رفع این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید .

  • استفاده از برنامه های ردیابی

به دلیل آن که برای استفاده از این گونه اپلیکیشن ها باید موقعیت گوشی همیشه روشن بماند، در نتیجه قابلیت CPU گوشی کاهش پیدا می‌کند و باعث هنگ کردن گوشی می شود .

  • احتمال خرابی برنامه‌های اصلی

اگر یک برنامه کاربردی خاص باعث عدم پاسخگویی مناسب یا هنگ کردن موبایل گلکسی شما شده است ممکن است شما نیاز به پاک کردن حافظه پنهان برنامه و داده‌های موجود در تنظیمات خود داشته باشید همچنین لازم است . اطمینان پیدا کنید که آخرین نسخه برنامه را بر روی گوشی خود نصب دارید.
۱-  سعی کنید همیشه برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی را به روز رسانی کنید.
۲-  حافظه پنهان برنامه و داده‌های آنها را حتماً پس از مدتی استفاده، پاک کنید.
۳-  تنظیمات را باز کرده و گزینه app را انتخاب کنید.
۴-  بر روی گزینه crashing کلیک کنید.
۵-  روی ذخیره سازی کلیک کنید.
۶-  پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ها را انتخاب کنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر هارد گوشی

 

هنگ کردن موبایل

در صورت هنک کردن موبایل چه باید کرد؟

1 –  داده های متعدد و زیادی را به گوشی ندهید. اینکار باعث می شود همه چیز بدتر شود و باعث بروز مشکلات بیشتری شود.
2 – چند لحظه کوتاه صبر کنید و اجازه دهید پردازشگر گوشی کمی سیستم را بارگیری کند. (بهتر است که همیشه بارگیری گوشی در حالت خاموش و با اتصال به اینترنت یا خودکار فعال باشد.)
3 –  دکمه‌های ترکیبی مختص مدل گوشی خود را حتما از اینترنت و یا دفترچه راهنمای کاربردی گوشی چک کنید. و از دکمه‌های ترکیبی ضروری آن مطمئن شوید برای اکثر تلفن‌های اندرویدی باید ۱۰ تا ۲۰ ثانیه توأمان دکمه‌های Volume down ،Volume Up و power key را فشار دهید .

4 –  صبر کنید تا اعداد و داده‌ها بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند.
5 –  تا لحظه‌ای که تلفن همراه‌ تان لرزش کند دکمه‌ها را نگه دارید.
6 –  پس از این حالت راه اندازی مجدد نرم افزار در گوشی انجام می‌شود .اکنون می‌ توانید یک مرحله جلوتر رفته و گوشی را روشن کنید. اگر چه پیشنهاد می‌شود در روشن کردن مجدد گوشی عجله نکنید و اجازه دهید داده‌ها به صورت کامل بارگیری شوند و گوشی نیز از داغی خارج شده و پس از خنک شدن اقدام به روشن سازی گوشی کنید.

راه حل خاموش کردن موبایل هنگ کرده در BOOT LOOP

این اتفاق اغلب در گوشی‌های سامسونگ و زمانی رخ می‌دهد که دستگاه سامسونگ فعال است اما توان بارگیری سیستم عامل را نداشته و فقط نشانگر سامسونگ مرتباً در آن بوت می‌شود یا به اصطلاح در صفحه نمایش ظاهر می‌گردد، این نشانه یکی از نشانه‌های یک نرم افزار خراب است. برای نصب مجدد نرم افزار بر روی گوشی باید حتماً به تعمیرات موبایل نیاز دارید و باید موبایل خود را پیش متخصص ببرید تا آنها با استفاده از سیستم‌های تخصصی، بهترین نرم افزار خاص گوشی اندرویدی‌تان را با توجه به ورژن گوشی تهیه و نصب نمایند.

مطالب زیر را از دست ندید!
متخصص تعمیر موبایل | آیا تعمیرات موبایل سخت است؟

راهکارهایی برای جلوگیری از هنگ کردن موبایل

به روز رسانی سیستم عامل گوشی

از جمله روش های بسیار مهمی که کاربران می توانند برای رفع هنگ کردن موبایل انجام دهند، آپدیت سیستم عامل است. به روز رسانی هایی که برای os گوشی شما منتشر می‌ شوند شامل تغییراتی هستند. که گاها روی سرعت عملکرد و کاربری موبایل شما تاثیر مثبت و قابل توجهی دارند و منجر به رفع مشکلات و باگ های گوشی همچون رفع هنگ کردن موبایل می‌ شود.

به همین خاطر فارق از نوع سیستم عامل گوشی، پیشنهاد می کنیم که همیشه چه به وسیله ی خودتان و چه به وسیله ی مهارت تکنسین های یک مرکز حرفه ای خدمات موبایل همچون دلتوس، سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خود را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید. آپدیت های موبایل حاوی تغییرات مهمی هستند که گوشی شما را به روز نگه می دارند.

غیر فعال کردن ویجت ها و بازی ها

برنامه هایی که برای اجرا شدن نیاز به  گرافیک بالایی دارند، منجر به کند شدن عملکرد دستگاه خواهند شد. به طور مثال، در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، نصب تعداد زیادی ویجت باعث می‌ شود .که بخش زیادی از حافظه ی گوشی درگیر پردازش اطلاعات این برنامه ها شود و دائما پر شود. به همین خاطر اگر حافظه ی گوشی شما ظرفیت کمی هم داشته باشد به مشکل بر خواهید خورد و قطعا دستگاهتان هنگ خواهد کرد.

بنابراین برای رفع هنگ کردن موبایل می توانید با کاهش تعداد ویجت ها، انیمیشن ها و جلوه های بصری، از هنگ کردن گوشی خود جلوگیری کنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر دوربین گوشی سامسونگ

جلوگیری از داغ شدن موبایل

در بسیاری از موارد دیده شده است که داغ شدن گوشی در اثر اجرای بازی ها و اپلیکیشن هایی با گرافیک سنگین برای مدت زمان طولانی منجر به کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن آن می‌ شود. به همین خاطر برای رفع هنگ کردن موبایل خودتان بسیار بهتر است که تا حد امکان از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی دوری کنید.

 

ارسال نظر

Call Now