در حال بارگذاری

خالی شدن باتری موبایل
Rate this post

ما در این مقاله قصد داریم تا عوامل تأثیرگذار در خالی شدن باتری موبایل را بررسی کنیم.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به صورت ناگهانی شارژ باتری گوشی شما تمام شود و در نهایت موبایل‌تان خاموش شود و این می‌تواند برای شما ناراحت کننده باشد.

با گذشت زمان به دلیل این که اکثریت مردم از گوشی برای بررسی مشکلات خود و ارتباطشان با دیگران از آن استفاده می‌کنند، خالی شدن باتری موبایل معظلی برای استفاده کنندگان از این دستگاه شده است که در بعضی مواقع مجبور به تعمیرات موبایل خود خواهید شد.

عوامل تأثیر گذار در خالی شدن باتری موبایل

همانطور که گفته شد ممکن است گوشی شما نیز به دلیل خالی شدن ناگهانی باتری موبایل خاموش شود، در نتیجه شما باید اقدام به تعویض باتری موبایل کنید.

اگر شما در هنگام استفاده کردن گوشی از عوامل زیر جلوگیری کنید، باعث بهبود و افزایش عمر باتری گوشی خواهد شد. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • تنظیمات نور صفحه موبایل
  • فعال بودن اینترنت و GPS و غیره
  • استفاده از اپلیکیشن‌های پرمصرف
  • فعال بودن بلوتوث موبایل
  • استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت
  • اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه موبایل
  • فعال بودن ویبره در گوشی
  • داغ کردن بیش از حد گوشی
  • به روز نبودن اپلیکیشن‌ها
  • طول عمر باتری موبایل

چه کار کنیم تا باتری گوشی دیرتر خالی شود؟

برای پاسخ به این سوال باید عوامل زیر را بررسی کنید:

تنظیمات نور صفحه ی موبایل

اگر شما به قسمت تنطیمات گوشی خود مراجعه کنید، نور صفحه ی گوشی درصد زیادی از مصرف باتری را نشان می‌دهد. این عامل تأثیر زیادی در مصرف باتری یا این که خالی شدن باتری موبایل خواهد داشت.

اکثر کاربران به دلیل این که تصویر مورد نظر خود را در گوشی به صورت واضح و شفاف ببینند، نور صفحه ی موبایل خود را افزایش می‌دهند. در نتیجه ممکن است در اتمام کار خود فراموش کنند که نور صفحه ی گوشی خود را کم کنند و این باعث کاهش عمر باتری موبایل خواهد شد.

مطالب زیر را از دست ندید!
بریک شدن چیست؟

البته با گذشت زمان گوشی‌های هوشمند با توجه به فضایی که کاربر در آن قرار دارد، نور صفحه ی گوشی را تنطیم می‌کند.

فعال بودن اینترنت و GPS و غیره

روشن بودن اینرنت و GPS باعث می‌شود تا باتری گوشی شما بیشتر مصرف شود و در نتیجه باعث خالی کردن باتری موبایل نیز خواهد شد. در نتیجه سعی کنید زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را غیر فعال کنید تا عمر باتری گوشی‌تان افزایش یابد.

اگر Wifi گوشی‌تان نیز روشن باشد نیز تأثیر زیادی در خالی شدن باتری موبایل خواهد داشت، زیرا وقتی در مکانی قرار بگیرید، به دلیل فعال بودن وای فای، گوشی شما در حال اسکن کردن دستگاه های مجاور خود است، در نتیجه باعث خالی شدن ناگهانی باتری موبایل خواهد شد.

استفاده از اپلیکیشن‌های پرمصرف

برحی از اپلیکیشن‌های موبایل به دلیل استفاده ی همزمان از اینترنت و GPS و غیره باعث خالی نمودن ناگهانی باتری موبایل می‌شوند. از جمله از این اپلیکیشن‌ها می‌توان گوگل مپ را نام برد که با اجرای این اپلیکیشن باید اینترنت و GPS نیز فعال شوند، در نتیجه باعث خالی شدن باتری خواهد شد.

تاثیر فعال بودن بلوتوث موبایل در خالی شدن باتری موبایل

امروزه با آمدن ساعت‌های دیجیتالی، اسپیکرهای بلوتوثی و غیره باعث می‌شود که شما برای این که به آن‌ها متصل شوید باید بلوتوث گوشی خود را فعال نمایید، در نتیجه با روشن ماندن بلوتوث گوشی به صورت همیشگی باعث کاهش عمر باتری خواهد شد.

برای این که از آن جلوگیری شود باید زمان استفاده از این دستگاه ها را محدود کنیم، تا باعث افزایش عمر باتری گوشی شود.

استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت

یکی از دلایل اصلی در خالی کردن باتری موبایل استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت است. سعی کنید از شارژرهای اورجینال خود گوشی استفاده کنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟

استفاده کردن از شارژرهای بی‌کیفیت می‌تواند باعث خالی شدن ناگهانی باتری موبایل شود و همچنین می‌تواند باعث:

  • باد کردن باتری موبایل
  • داغ کردن گوشی
  • ممکن است گوشی سرسع یا خیلی کند شارژ شود
  • ممکن است کاربر از گوشی خود به مدت کمی استفاده کند و سپس دستگاه خاموش شود

اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه موبایل

ممکن است شما برنامه هایی را در گوشی خودتان باز کرده باشید و فراموش کنید که آن‌ها را در اتمام کار خود آن‌ها را ببندید. در نتیجه این کار نیز باعث خالی شدن ناگهانی باتری موبایل خواهد شد.

اگر در گوشی خود اپلیکیشن‌هایی را نصب کرده اید که دیگر به آن‌ها احتیاج ندارید و یا این که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با مراجعه به قسمت تنطیمات موبایل خود وارد مدیریت برنامه ها شوید و اپلیکیشن مورد نظر را Uninstall کنید، تا از خالی شدن ناگهانی باتری موبایل خود جلوگیری کنید.

فعال بودن ویبره در گوشی

با روشن نگه داشتن ویبره گوشی، مخصوصاً در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی (تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره) برای مطلع شدن از پیام‌هایی که از طریق آن‌ها به گوشی شما ارسال می‌شوند نیز می‌تواند باعث خالی کردن ناگهانی باتری موبایل شود.

برای جلوگیری از صداها و لرزش‌هایی که از طریق این پیام‌ها ایجاد می‌شود، می‌توانید تا حد زیادی از خالی شدن باتری موبایل جلوگیری کنید. شما می‌توانید بعضی از گروه هایی که در آن‌ها عضو هستید و اهمیت زیادی هم برای شما ندارد را به حالت Mute درآورید.

 داغ کردن بیش از حد گوشی

تلفن‌های هوشمند و امروزی به عنوان یک مخزن گرما عمل می‌کند و به دستگاه اجازه می‌دهد تا در دمای عملیاتی سالم باقی بماند.

گرمای بیش از حد گوشی ممکن است در عمر باتری تأثیرگذار باشد و باعث می‌شود تا گوشی مورد نظر توانایی شارژ کمتری را داشته باشد.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر شارژر موبایل

به روز نبودن اپلیکیشن‌ها

یکی دیگر از عوامل در خالی کردن باتری موبایل آپدیت نبودن اپلیکیشن‌های گوشی است. در حال حاضر تمام اپلیکیشن‌ها به دلیل این که همیشه در حال به روز رسانی هستند، به دلیل بهینه بودنشان در مصرف باتری گوشی نیز تأثیر گذار هستند.

طول عمر باتری موبایل

در خاموش شدن بی دلیل موبایل عوامل زیادی تأثیرگذار هستند، با بررسی عواملی که در خالی شدن باتری موبایل گفته شد، اگر پی بردید که هیچ یک از این عوامل در خالی شدن ناگهانی باتری موبایل شما تأثیر گذار نبوده است، باید به خراب بودن باتری خود پی ببرید.

ممکن است با گذر زمان عمر باتری گوشی کاهش یابد و یا این که خراب شده باشد، در نتیجه تنها راه حل آن تعویض کردن باتری گوشی خواهد بود.

به عنوان مثال باتری‌های لیتیومی عمر مشخصی را دارند و بعد از مدتی توان شارژ شدن آن‌ها کاهش می‌یابد، که در نهایت باید تعویض شوند.

دانلود برنامه دیر خالی شدن باتری موبایل

شما با استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در (Google Play , کافه بازار و غیره) می‌توانید آن‌ها را در موبایل خود نصب کنید و شارژ باتری خود را ذخیره کنید، در نتیجه باعث افزایش عمر باتری شما خواهد شد.

خالی شدن شارژ باتری سامسونگ

خالی شدن ناگهانی باتری‌ گوشی‌های سامسونگ

عواملی که در کاهش عمر باتری گوشی‌های سامسونگ دارد، شامل:

  • کم بودن عمر باتری
  • زیاد بودن نور صفحه ی گوشی
  • خراب بودن باتری گوشی
  • نصب اپلیکیشن‌های غیر ضروری

البته تمامی این عوامل در هر برند گوشی تأثیر گذار است.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد برای جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل باید عوامل تأثیر گذار در آن را در نظر گرفت و با رعایت کردن آن‌ها باعث افزایش عمر باتری گوشی خود شویم.

امیدوارم که این مقاله برای شما موثر واقع شده باشد. نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

منابع

https://www.confused.com/mobile-phones/guides/five-reasons-your-smartphone-battery-keeps-dying

7 نظرات

ارسال نظر

Call Now