در حال بارگذاری

افزایش سرعت اینترنت همراه اول
4.5/5 - (32 امتیاز)

بسیاری از کاربران گوشی های همراه هوشمند از اینترنت سیمکارت خود استفاده می کنند که بسیاری از این کاربران از اینترنت سیم کارتهای همراه اول بهره می برند که کاربرد فراوانی دارد. اما در بعضی مواقع کاهش سرعت اینترنت همراه، مشکل ایجاد می کند.

همراه اول یک نام تجاری شرکت ارتباطات سیار و یکی از فعالترین و بهترین اپراتورهای هوشمند در کشور می باشد که در ایران وجود دارد. اکثر شهرها را تحت پوشش خود قرار داده است و بسیاری از افراد از خدمات این اپراتور استفاده می کنند که از جمله می توان به wifi، برقراری تماس، اینترنت همراه و… اشاره کرد. یکی از سرویس هایی که این شرکت ارتباط سیار در اختیار کاربران خود قرارداده اینترنت همراه است که با ضرورت استفاده از اینترنت در هر فضا و مکانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با توجه به اینکه در سالیان اخیر اپراتورهای تلفن همراه کشور پیشرفت بسیار خوبی در ارائه اینترنت های پرسرعت ۳G و ۴G داشته اند اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران همراه اول با آن مواجه شده اند کاهش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی های این کاربران بوده است. به همین دلیل در این مقاله از تعمیرینو می خواهیم به چگونگی افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی بپردازیم. اگر شما نیز از کاربران این اپراتور هستید و می خواهید سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا به شما چند ترفند برای بالا بردن سرعت اینترنت سیم کارت همراه آموزش دهیم.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیرات موبایل اپل

 

افزایش سرعت اینترنت همراه اول

 

معرفی علامت های ۳G ، H+ ، H ، LTE روی نمایشگر تلفن همراه

با وجود اینکه بالا رفتن نسل های ارتباطی باعث افزایش سرعت تبادل اطلاعات نیز به طرز قابل توجهی شده است و اپراتورها با پشتیبانی شبکه LTE 4G که سرعت و کیفیت بیشتر نسبت به ADSL دارد . بسیاری از گوشی های هوشمند هستند که قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت LTE 4G را ندارند و اغلب گوشی‌های قدیمی‌تر محدود به پشتیبانی از شبکه ۳G هستند. در این شرایط است که بیشتر با مشکل کمبود سرعت اینترنت سیم کارت رو به رو می‌شوید. اما روش هایی وجود دارد که باعث افزایش سرعت اینترنت سیم کارت همراه اول می شود.

 

دلایل کاهش سرعت اینترنت همراه اول چیست؟

به طور کلی دلایل مختلفی برای کاهش سرعت اینترنت شبکه همراه اول در گوشی شما وجود دارد. برای مثال زمانی که با یک برنامه وابسته به اینترنت کار می کنید، شبکه های دیتا در گوشی فعال شده و از سرعت آن می کاهد. یا زمانی فیلم دانلود می کنید اگر حجم سنگینی داشته باشد، باعث کاهش سرعت اینترنت گوشی شما می شود .

 

راهکار های افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی

در ادامه این مطلب از تعمیرینو راهکارهایی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که می تواند سرعت اینترنت همراه اول گوشی شما را افزایش دهد.

پاک کردن حافظه کش

همانطور که در بالا گفته شد، زمانی که فیلمی را دانلود می کنید علاوه بر پایین آمدن سرعت اینترنت همراه اول گوشی، حافظه آن را نیز پر می کند. که این هم می تواند یکی از دلایل کاهش سرعت اینترنت گوشی باشد. در این حالت توصیه می شود حافظه کش گوشی را خالی کنید تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. برای پاک کردن حافظه کش گوشی کافیست وارد تنظیمات شده و در قسمت حافظه حافظه کش یا حافظه پنهان را انتخاب نمایید و پاک کنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر گوشی آب خورده

پاک کردن برنامه های ضروری در گوشی

دانلود برنامه ی غیر ضروری باعث کاهش سرعت اینترنت همراه اول می شود که اگر آن ها را از گوشی حذف کنید این مشکل برطرف خواهد شد.

فعال کردن میزان بارگزاری اطلاعات

برای این کار کافیست در بخش تنظیمات قسمت WIRELESS AND NETWORK SETTINGS و سپس گزینه GPRS TRANSFER PREFER را انتخاب کرده و به حالت DATA PREFER تغییر دهید. این کار موجب افزایش سرعت اینترنت می شود.

 

 

 برای بالا بردن سرعت اینترنت سیمکارت همراه اول کافیست وارد تنظیمات گوشی خود شوید:

 

گوشی های اندرویدی:  به Setting بروید و در بخش Wireless & Network گزینه More را انتخاب کرده، سپس وارد Mobile Network شده و در بخش Access Point Names نام APN را به cmcom تغییر دهید.

 

در گوشی های آیفون نیز وارد Setting شده، سپس به بخش Cellular وارد شده، Cellular Data Network را انتخاب و در بخش APN را به cmcom تغییر دهید.

 

تغییر دادن حالت نوع اتصال شبکه به 4G

همانطور که می دانید اینترنت 4G معمولا بهتر از 3G است در این حالت اگر نوع اتصال در کمترین حالت ممکن شبکه برای مثال 3G بود، آن را در گوشی به 4G تبدیل کنید.( در صورتی که گوشی شما قابلیت شبکه 4G را پشتیبانی کند)

افزایش سرعت اینترنت همراه اول با انتخاب کردن مرورگر وب

مرور گر ها نقش مهمی در افزایش سرعت اینترنت گوشی ایفا می کنند. به طور کلی تعداد زیادی مرور گر در گوگل پلی استور وجود دارند که میان آن ها باید سریع ترین مرورگر را انتخاب کنید. در این میان پیشنهاد ما مرور گر اپرا و کروم است که جزء بهترین گزینه ها هستند.

مطالب زیر را از دست ندید!
هنگ کردن موبایل

سخن پایانی

امیدواریم از این مطلب از تعمیرینو لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با قسمت تعمیرات موبایل تعمیرینو تماس بگیرید و از مشاوران ما مشاوره ی رایگان دریافت نمایید. آموزش فعالسازی 4.5g گوشی در ادامه مقاله دیگر توضیح داده شده است.

 

ارسال نظر

Call Now