در حال بارگذاری

نحوه نگهداری از باتری گوشی
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهم ترین مسائلی که باید درباره آن اطلاعات کافی را داشته باشیم نحوه نگهداری از باتری گوشی است. در هنگام خرید گوشی همراه یکی از سه فاکتور اصلی که برای کاربران بسیار اهمیت دارد باتری گوشی است .که یکی از مهمترین اجزای گوشی به حساب می آید به همین دلیل شرکت های سازنده در کنفرانس های مختلف سعی در تشریح فناوری باتری گوشی و شارژدهی آن دارند.

بر خلاف سایر اجزای گوشی هوشمند باتری یکی از اجزای پرکاربرد میباشد که با استفاده زیاد و استهلاک زیاد آن در دراز مدت باعث کاهش عملکرد آن میشود. گوشی های هوشمند موجود در بازار به سخت افزارهای مناسبی مجهز هستند که تا 4 سال آینده میتواند عملکرد بدون مشکل دستگاه را تضمین کند. اما برخی از سازندگان اعلام کرده اند که عمر باتری گوشی 2 تا 3 سال است. که در صورت نگهداری نامناسب عمر باتری کاهش می یابد. این به این معناست که نحوه نگهداری از باتری گوشی بسیار اهمیت دارد تا در آینده دچار مشکلات مرتبط به خرابی باتری گوشی را نداشته باشیم.

در این مقاله میخواهیم روش هایی که میتواند در سالم نگه داشتن باتری گوشی تان کمک کند را بگوییم تا با رعایت آن ها میتوانید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.  پس لطفا با ما همراه باشید.

برای تعمیرات موبایل و گوشی های همراه خود میتواند با تخصصی تعمیرینو در ارتباط باشید.

 

روش صحیح شارژ باتری گوشی

یکی از مهمترین نکات این است که حتما باید آن را رعایت کنید این است که گوشی خود را شب تا صبح به شارژر متصل نکنید:

شِین بروسکی، مدیرعامل شرکت کانادایی فاربی تکنیک (سازنده‌ی لوازم جانبی موبایل)، در این خصوص می‌گوید:

“اتصال به شارژر در طول شب تأثیر بسیار مخربی بر گوشی شما نخواهد داشت و انجام آن بلامانع است. گوشی هوشمند شما همان‌طور که از نامش پیدا است، هوشمند است و پس از شارژ کامل، جریان برق را مسدود می‌کند تا به گوشی شما آسیب نرسد.”

تا به اینجا مشکلی وجود ندارد؛ اما در مواقعی اتصال طولانی‌ مدت گوشی باعث کاهش عمر باتری در گذر زمان می‌شود. به گفته‌ی بروسکی:

“باتری‌های لیتیوم-یون در صورت بالا رفتن دمای گوشی، اثر ناخوشایندی از این دمای زیاد دریافت می‌کنند. در صورتی که گوشی شما دارای قاب محافظ باشد، بدون شک باعث جلوگیری از برون‌رفت گرمای آن خواهد شد و افزایش دما به ‌دنبال خواهد داشت که در نهایت به اکسایش سلول‌های باتری می‌انجامد. فرآیند اکسایش منجر به کاهش عمر و شارژدهی باتری می‌شود.”

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر برد گوشی

 

شارژ باتری تا ۸۰ درصد بهتر از ۱۰۰ درصد است

از نظر کارشناسان شارژ باتری گوشی تا 80 درصد کافی است و میتواند سلامت بارتری را تا دراز مدت تضمین کند . بهترین حالت در باتری لیتیوم – یون این است که شارژ آن از 50 تا 80 در صد باشد شارژ باتری در مدت زمانی کوتاه به یون های ان انرژی لازم را جهت حرکت میدهد و باعث طول عمر باتری در روز را تضمین خواهد کرد.

کارشناسان زیادی معتقد هستند که بهینه‌ترین بازه‌ی شارژ، ۲۰ تا ۸۰ درصد است. اجازه بدهید شارژ گوشی از ۲۰ درصد کمتر شود و در نظر داشته باشید در سیکل‌های شارژ، باتری از ۸۰ درصد بیشتر شارژ نشود. در صورتی که این محدوده را برای شارژ کردن گوشی مد نظر قرار بدهید، می‌توانید سلامت باتری را تا مدت‌ها تضمین کنید.

شارژ باتری در بازه‌های کوتاه از شارژ یک‌باره‌ی ۰ تا ۱۰۰ درصد، بسیار ایمن‌تر است. و حالت ایده‌آل شارژ باتری‌های لیتیوم-یون به همین شکل است و در صورتی که می‌خواهید بیشترین طول عمر باتری را تجربه کنید، بدین شکل عمل کنید.

 

دمای گوشی را مد نظر قرار دهید

برای سالم تر ماندن باتری گوشی بهتر است کاور آن را مخصوصا هنگام اتصال به شارژر استفاده نکنید زیرا کاور باعث گرم شدن دستگاه شده و این مسئله وقتی گوشی به شارژ متصل است شدید تر میشود. گرما یکی از خطرناک ترین عوامل صدمه به باتری گوشی است که در فصول گرم سال حتما باید به آن توجه کرد.

 

در هنگام شارژ کردن گوشی را خاموش کنید

ازدیگر نکاتی که هنگام شارژ گوشی باید به آن دقت کرد این است که درهنگام شارژ،گوشی را خاموش کنید که این بهترین نحوه نگهداری از باتری گوشی است . یا حداقل کاری که می توان انجام داد این است که از برنامه های سنگین مثل تماشای فیلم، بازی و مکالمه استفاده نکنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر وای فای گوشی

 

از کابل و شارژ اصلی استفاده کنید

علت اصلی تاکید ما برای استفاده از کابل و شارژهای اصلی این است که بر اساس تنظیمات پیش فرض کارخانه، دستگاه را شارژ میکند و باعث افزایش عمر باتری میشود.کابل و شارژرهای مختلف و با کیفیتی در بازار وجود دارد اما همانطور که گفته شد بهتر است از کابل و شارژر اصلی هنگام خرید دستگاه دریافت کرده اید استفاده کنید.

 

حقایق مهم درباره نحوه نگهداری از باتری گوشی

در این قسمت به سوالات متداول کاربران نا آگاه از فناوری باتری گوشی های هوشمند می پردازیم و حقایق مختلفی را درباره نحوه نگهداری از باتری گوشی ارائه خواهیم داد که امیدواریم برای شما مفید باشد.

 

آیا فناوری باتری گوشی در آینده تغییر خواهد کرد؟

فناوری باتری در دهه های اخیر پیشرفت کمی کرده است که این باعث شده توسعه ی باتری های با دوام در آینده دور از انتظار ما باشد ، بنابراین بیشتر پیشرفت عمر باتری به استفاده بهینه تر دستگاه ها ازانرژی و نرم‌افزارهای مدیریت شارژ و دشارژ مربوط می‌شود . تمامی گوشی‌های همراه و بیشتر وسایل الکترونیکی شخصی و حتی خودروهای الکتریکی از باتری‌های شارژی لیتیوم-‌یون (li-ion) استفاده می‌کنند.

 

شارژ سریع باعث آسیب به باتری می شود؟

بر خلاف باور های غلط رایج در مورد شارژهای سریع هیچ آسیبی به به  باتری دستگاه نمیزنند ، زیرا شارژ سریع در دو مرحله کار می‌کند. در مرحله‌ی اول، ولتاژ زیادی به باتری خالی یا تقریبا خالی اعمال می‌شود. دلیل شارژ ۵۰ تا ۷۰ درصدی گوشی‌ها با شارژ سریع در ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ی ابتدایی همین موضوع است.

در مرحله‌ی ابتدایی، باتری‌ها می‌توانند به‌سرعت و بدون اثر منفی زیاد در عمر بلندمدت خود، انرژی را جذب کنند. شرکت های سامسونگ و اپل ادعاهایی د رمورد شارژهای سریع خود دارند. به این صورت که سامسونگ ادعا می‌کند با شارژر ۴۵ واتی باتری گوشی را در نیم ساعت تا ۷۰ درصد شارژ می‌کند؛ یا اپل ادعا می‌کند با شارژر سریع آیفون ۱۱ پرو، باتری این گوشی در نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

احتمالا متوجه شارژ طولانی‌تر ۲۰ تا ۳۰ درصد پایانی باتری گوشی با شارژ سریع شده‌اید. فناوری‌ مدیریت شارژ سریع به‌دقت بر دو مرحله‌ی شارژ نظارت می‌کند و سرعت شارژ را در مرحله‌ی دوم کاهش می‌دهد. دلیل این موضوع ورود به مرحله‌ی دوم است که در آن سرعت شارژ جهت کاهش دما و افزایش عمر باتری، کاهش پیدا می‌کند. شدت جریان و سرعت شارژ در این دسته از فناوری‌های به‌دقت کنترل می‌شوند تا امکان آسیب به باتری به حداقل برسد.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر دکمه پاور گوشی سامسونگ

 

باتری بیشتر از ظرفیت خود شارژ نمی‌شود

سیستم مدیریت باتری در گوشی های هوشمند جدید به این صورت است هنگامی که شارژ به ظرفیت 100 برسد به صورت خودکار جریان الکتریسیته قطع میشود . بنابر این امکان شارژ بیشتر باتری امکان ندارد اما به این نکته توجه کنید. شارژ کامل باتری باعث ایجاد فشار و حتی در مواردی تولید حرارت فراوان داخلی شده و به باتری آسیب می رساند.

 

شارژ باتری را خالی نکنید

در گذشته گفته میشد که اجازه بدهید شارژ گوشی کامل خالی شود اما این در مورد باتری های امروزه صدق نمیکند بلکه بر عکس خالی شدن کامل باتری باعث کاهش عمر باتری میشود . اگر به سلامت باتری اهمیت میدهید به محص رسیدن باتری به 30 یا 20 درصد آن را شارژ کنید و بهتر است باتری در بازه 20 تا 80 درصد بماند.

باتری خالی باعث ایجاد آسیب به آن میشود تا حدی که شرکت های سازنده باتری گوشی های هوشمند جدید را تا 50 درصد شارژ میکنند.

 

موارد مؤثر در شارژدهی گوشی:

  • سخت‌افزار قوی
  • رخ نوسازی نمایشگر
  • نرم‌افزار مناسب
  • اینترنت 5G
  • نور صفحه ‌نمایش
  • اتصال به شبکه وای فای و دیتا
  • استفاده از کابل و شارژر مناسب
  • فشارهای فیزیکی

 

 نحوه نگهداری از باتری گوشی نو

در زمانی که شما به تازگی گوشی هوشمند خود را خریداری کرده اید بهتر است از روش صحیح شارژ باتری گوشی استفاده کنید به این صورت که به مدت 3 ساعت باتری را شارژ کنید و سپس نیم ساعت به آن استراحت دهید و دوباره به مدت 3 ساعت دیگر شارژ کنید. و در پایان 2 ساعت دیگر را نیز اضافه کنید. با این روش می توانید باتری موبایل جدید خود را شارژ کنید.

 

 

 

 

ارسال نظر

Call Now