در حال بارگذاری

مشکلات سخت افزاری گوشی
2.6/5 - (11 امتیاز)

مشکلات سخت افزاری گوشی یکی از عوامل رایج در عدم کار ردن و ایجاد عیب در عملکرد موبایل ها می باشد. برای پیدا نمودن سریع علت مشکل موبایل شناخت بهتر قطعات سخت افزاری می تواند بهترین گزینه باشد. تلفن های همراه راحت ترین وسیله ارتباطی هستند. هر مشکل کوچکی در مورد تلفن های همراه شما می تواند کار را دشوارتر کند. مشکلات سخت افزاری می تواند منجر به عدم پاسخگویی تلفنی شود.

سخت افزار گوشی

سخت افزار تلفن همراه چیست؟

اجزای سخت افزاری تلفن قطعات فیزیکی یا اجزای تلفن هستند. این قطعات شامل LCD (صفحه) ، محفظه ، کارت حافظه ، باتری ، مدار چاپی (PCB) ، سوئیچ روشن / خاموش ، پردازنده ، رم ، آی سی RF / شبکه ، آی سی فلاس ، آی سی قدرت ، آی سی شارژ ، آی سی منطق ، آی سی صوتی و غیره، همه اشیا فیزیکی هستند که قابل لمس هستند. به زبان غیر تخصصی، سخت افزار تلفن (دقیقاً مانند سخت افزار رایانه) آن دسته از اجزای تلفن است که می توانید لمس کنید، حس کنید و بو کنید.

مشکلات سخت افزاری رایج در گوشی ها

مشکلات سخت افزاری موبایل ها با عوامل مختلفی پدید می‌آید. این مشکلات می توانند به خاطر ایجاد ضربه شدید به گوشی موبایل ، عمر زیاد قطعات مکانیکی و الکترونیکی، اتصالات برقی، استفاده غیر صحیح از گوشی تلفن همراه و غیره بروز کنند. برای حل مشکلات سخت افزاری تلفن های همراه اندرویدی و iOs نیاز به ابزار و تخصص کافی است، و بهترین راه برای عیب یابی این مشکلات دادن گوشی برای تعمیر به مرکز تعمیرات موبایل است.

متخصصین تعمیرات موبایل تعمیرینو معمولا تخصص خود را با استانداردهای روز دنیا و از طریق شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل کسب می کنند.

مشکل دوربین گوشی

عدم فوکوس نکردن درست لنز دوربین

یکی از مشکلات رایج در موبایل عدم کار کردن یا درست عمل نکردن دوربین موبایل است. اصلی ترین عیب دوربین زمانی اتفقاق می افتد که موبایل شما تحت ضربه یا سقوط قرار گرفته است و لنز دوربین عملکرد درست خود را از دست می دهد.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر برد گوشی

با ضربه شدید به دوربین، تار شدن محیط برای عکاسی اتفاق می افتد و حتی زمانی که شما عکسی را هم ثبت می کنید، عکس تار و بدون کیفیت است.

لازم است این را بدانید که دوربین گوشی نیز مانند دوربین های حرفه ای، دارای لنزهای کوچکی است که در موقع فوکوس، این لنزها جابجا می شوند و گاهی اوقات با ضربه های شدید به دوربین اختلالی در عقب و جلو شدن و حرکت لنزهای کوچک اتفاق می آید. این مشکل جدی است و احتمال آنکه بتوانید این عیب را با روش های ساده برطرف کنید بسیار کم است، با این حال می‌توانید  یکبار برنامه دوربین را پاک کنید، حافظه کش دوربین را خالی کنید و گوشی را ری استارت نمایید. در صورتی که مشکل دوربین حل نشد می توانید به آرامی با ناخن ضربه های بسیار کوچکی به دوربین بزنید تا لنزهای آن جابه جا شود و سر جای خود بازگردند، اما اگر باز هم این مشکل رفع نشد باید از تعمیرات موبایل کمک بگیرید.

خرابی باطری گوشی

یکی از دیگر معایب سخت افزاری گوشی مربوط به باتری موبایل است. زود خالی شدن باتری گوشی یکی از موارد آزاردهده می باشد. در گذشته باتری های گوشی را قابل جداشدن توسط کاربر یا به اصطلاح قابل تعویض بودند و زمانی که باتری عملکرد خود را از دست می‌داد خود کاربر می توانست با خرید باطری جدید عمل تعویض باتری انجام می‌داد.

اما امروزه باتری های گوشی به صورت مایع لیتیوم یونی هستند که درون گوشی پلمپ شده اند و کاربران نمی توانند خود عمل تعویض باتری را انجام دهند.

علل خرابی باتری

از مهم ترین علت کاهش قدرت باتری عمر آن است. باتری ها با گذشت زمان به تدریج توانایی خود را از دست می دهند و عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهند اما مواردی وجود دارد که می‌تواند عمر باتری را زودتر کم کند مانند نواسانات برق، استفاده از گوشی در هنگام شارژ شدن، فشار بیش از حد گوشی مانند بازی کردن و یا شارژ کردن گوشی زمانی که هنوز باتری خالی نشده است.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر ال سی دی موبایل

سوختگی صفحه نمایش گوشی

سوختگی پیکسل‌های صفحه نمایش

دلیل عمده سوختگی در صفحه نمایشگر گوشی های اندرویدی و iOs به خاطر این موضوع است که در نمایشگرها، قسمت‌های تولیدکننده‌ی نور طول عمر یکسانی ندارند. با گذشت زمان، مقدار روشنایی این عنصر ها کاهش پیدا می‌کند و به همین سبب، رنگ‌های تولیدی پنل‌ها هم به مرور تغییر پیدا می‌کنند. هم‌زمان با کهنه شدن نمایشگرها، تغییراتی هم در رنگ‌های آن‌ها به وجود می‌آید که با ترفندهای نرم‌افزاری می‌توان شدت این تغییر را کم‌تر نمود. اما اتفاق سوختگی بیشتر مربوط به فرسودگی زودتر بعضی از قسمت‌های نمایشگر در مقایسه با دیگر بخش‌های آن می‌باشد. به خاطر فرسودگی ناهماهنگ، بخش هایی از نمایشگر دچار تغییر رنگ‌هایی می‌شوند و چیزی مانند تیرگی دائمی یک تصویر را برجای خواهند گذاشت.

اگر این موضوع باعث اذیت شما می شود می توانید صفحه ال سی دی خود را تعویض نمایید. اما یادتان باشد اگر میخواهید کیفیت صفحه نمایش مثل قبل باشد حتما از صفحه نمایش های اصل تولیدی کارخانه سازنده گوشی بهره ببرید.

عدم شارژ شدن گوشی

یکی دیگر از موارد رایج در مشکلات سخت افزاری گوشی عدم شارژ شدن موبایل است. در بعضی مواقع کاربران بعد از اتصال شارژر به موبایل خود درمی‌یابند که دستگاه در حال شارژ نمی‌باشد! علل زیادی وجود دارند که احتمال دارد منجر به وجود آمدن این اتفاق شوند.

مشکل در شارژر در مشکلات سخت افزاری گوشی

اگر از شارژ هایی بهره میبرید که کابل رابط شارژر و آداپتور آن‌ها قابل جدا شدن می‌باشد، حتما در مرحله دوم باید آداپتور شارژر را بررسی و از صحت آن اطمینان نمایید. بهترین روش موجود برای انجام این کار، تعویض آداپتور با یک آداپتور دیگر است. اگر آداپتور جدید شروع به شارژ گوشی شما کرد، معلوم خواهد شد که مشکل از آداپتور شارژرتان است و لازم است از فروشگاه یک آداپتور جدید را خریداری نمایید.

مطالب زیر را از دست ندید!
نحوه تشخیص شارژرهای تقلبی و اصلی موبایل شیائومی

اما در مواقعی هم مشکل سخت افزاری موبایل است که خودتان نمی توانید آن را رفع عیب کنید و برای حل این مشکل نیاز هست گوشی خود را به مرکز تعمیر موبایل بسپارید.

سوختن برد گوشی

معمولا سوختن هارد در تبلت و موبایل علائم مختلفی دارد. بیشترین علایمی که باعث سوختن برد گوشی می‌شود می تواند به خاطر عوامل زیر باشد:

  • عدم رایت فایل فلش روی تبلت
  • ویبره‌های مداوم هنگام بالا آمدن یا روشن شدن تبلت
  • عدم داشتن سریال تبلت
  • پاک نشدن اطلاعات در هنگام ریست فکتوری کردن
  • تغییر آیکون نرم افزارهای موبایل
  • ری استارت و هنگ کردن دستگاه

در صورت بروز همچنین اتفاقاتی برد موبایل شما خراب شده است و نیاز است برای تعمیر آن اقدام نمایید.

مشکلات سخت افزاری گوشی های سامسونگ

بعضی اوقات دیده و شنیده ایم دارندگان موبایل های سامسونگ با عیب های سخت افزاری اندروید روبه رو می‌شوند و نمی دانند که از چه طریقی می توانند گوشی سامسونگ خود را عیب یابی نمایند.

در حقیقت این مشکلات به لحاظ نداشتن اطلاعات کافی در مورد موبایل سامسونگ و نحوه عیب یابی آن ها می باشد. اما با شناخت انواع مشکلاتی که برای گوشی های سامسونگ می‌افتد می توان بهتر در مورد عیب یابی و تعمیرات موبایل آن توسط تعمیرکار متخصص موبایل اقدام کرد.

  • عیب در خالی شدن باتری یا شارژ موبایل
  • عدم شارژ موبایل
  • تایپ اشتباه حروف و کلمه‌ها
  • باز شدن خودکار اپلیکیشن‌ها
  • شکسته شدن صفحه ال سی دی
  • عدم کار دوربین موبایل
  • از کار افتادن گوشی سامسونگ بر اثر آب خوردگی

ارسال نظر

Call Now