در حال بارگذاری

شارژرهای تقلبی موبایل
5/5 - (6 امتیاز)

یکی از دلایل اصلی منفجر شدن گوشی های هوشمند شارژرهای تقلبی موبایل می باشد و اکثر کاربران این امر را جدی نمی گیرند در صورتی که این مشکل می تواند آسیب های جدی به کاربران برساند و گاها منجر به مرگ هم می شود که برای کاربران گوشی های شیائومی این اتفاق بسیار رخ داده است.
اگر شارژری که استفاده می کنید غیراورجینال باشد به عملکرد باتری و ظرفیت ذخیره شارژر و عمر باتری تاثیر منفی می گذارد.
اخیرا شارژرهای تقلبی موبایل زیادی از برند شیائومی در بازار توسط مغازه داران و به صورت آنلاین با قیمت پایین فروش می رسد تا سریعتر پول به دست آورند و توصیه ما به شما این است که به دلیل ارزان بودن از شارژرهای تقلبی استفاده نکنید زیرا استفاده از آن می تواند ضربات جبران ناپذیری به گوشی بزند .
نگران نباشید ما در تعمیرینو راه هایی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید تشخیص دهید که شارژری که استفاده می کنید یا می خواهید خریداری کنید اورجینال است یا خیر.
در ابتدا برای اطمینان از اورجینال بودن شارژر آن را با بسته بندی رسمی خریداری کنید و دقت کنید بسته بندی نامناسب نداشته باشد.

طول کابل را اندازه گیری کنید اگر طول آن کمتر از ۱۲۰ سانتی متر باشد و آداپتور آن به طور غیرطبیعی بزرگ باشد شارژر شما تقلبی است.
و کیفیت ساخت کابل را بررسی کنید کابل های جعلی کاملا نازک هستند و به راحتی خراب می شوند و از شارژ سریع پشتیبانی نمی کنند .
به کیفیت ساخت شارژر توجه کنید شارژر تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت ساخته می شود .
وزن یکی از عوامل اصلی تشخیص اصل از تقلبی است .وزن شارژرها را ارزیابی کنید نسخه شارژرهای تقلبی در مقایسه با شارژرهای اصلی سبک تر هستند. دلیل سنگین بودن وزن شارژر اورجینال استفاده از قطعات اصلی است و اگر از جنس پلاستیکی هم باشد باز هم در شارژر اورجینال پلاستیک سنگین تر است زیرا در نسخه تقلبی از وزن پلاستیک هم می زنند.
تشخیص اصلی از تقلبی از روی ظاهر شارژر سخت است چون کاملا شبیه به هم هستند اما در شارژر اورجینال لبه ها در محل اتصال پورت یو اس بی صاف و صیقلی است اما در نسخه تقلبی لبه ها تیز است اگر دست بزنید ممکن است دست شما را خراش دهد.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر موبایل در محل

شارژرهای تقلبی موبایل

شارژر اورجینال جعبه مخصوص دارد اما نسخه تقلبی جعبه ندارد.

در شارژر اصل مس به کار رفته و خاصیت آهنربایی ندارد و به آهنربا نمی چسبد اما در شارژر تقلبی دو پین یا سه پین شارژر به آهنربا می چسبد.
با نوک خودکار فاصله بین لبه های پین و لبه های شارژر را اندازه گیری کنید اگر فاصله استاندارد رعایت شده بود ۹.۵ میلیمتر بود نشان دهنده اصل بودن آن است فاصله کم بین پین ها باعث آتش سوزی می شود.

 

شارژرهای تقلبی موبایل ها

 

و در آخر شارژر و کابل را بررسی کنید اگر QR Code داشت نسخه اورجینال است ( سریال نامبر و مشخصات دقیق کارخانه را دارد ) اما نسخه تقلبی این اطلاعات را ندارد.
امیدواریم از این مطلب از تعمیرینو لذت برده باشید همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده است می توانید از مشاوران ما در تعمیرینو در زمینه تعمیرات موبایل مشاوره رایگان دریافت کنید.

ارسال نظر

Call Now