در حال بارگذاری

تعمیر باتری گوشی
3.7/5 - (3 امتیاز)

تعمیر باتری موبایل یکی از متداول ترین مشکلات استفاده کنندگان تلفن همراه می باشد. خراب بودن باتری گوشی امکان این را دارد بنا به هر دلیل های متعددی رخ بدهد. شارژ کردن بسیار زیاد باتری موبایل، با بهره گیری از شارژر های نامطلوب ، داغ شدن باتری و بسیاری از عامل دیگر ممکن است سبب خرابی باتری موبایل شوند.

به طور کلی در بین قطعه های متفاوت تلفن های همراه باتری موبایل از اهمیت بسیار ویژه و منحصری برخوردار است ، زیرا بدون وجود این قطعه کارکرد هیچ یک از بخش های این دستگاه توانایی انجام دادن را ندارد. در نهایت باید این قطعه از چگونگی مدل و معیارهای مناسب و به صرفه برخوردار باشد تا یک موبایل و یا تلفن همراه بتواند به درستی کار کند.

اما گاهی اوقات پس از طی مدت زمانی کارکرد این نوع قطعه دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیر و احیا پیدا می کند. برای تعمیر باتری موبایل و تلفن همراه روش های متنوع و مختلفی وجود دارد. در این مطلب به عنوان بررسی انواع روش های بازسازی باتری موبایل و به تعمیر موبایل آن را به شما ارائه میدهیم.

میزان بسیار زیادی از باتری گوشی های امروزی از نوع لیتیوم یونی می باشند. و حداقل میزان گنجایش باتری گوشی های هوشمند به طرز عجیب و غریبی افزایش یافته و بعضی از باتری گوشی ها 5000 میلی آمپر میزان وجود دارند.

باتری گوشی های امروزی تنها به صورت نرم افزاری قابل رفع و تعمیر میباشند که رایج ترین نحوه آن کالیبره کردن باتری موبایل است، و در غیر این صورت اگر این معضل رفع نشود باتری گوشی باید عوض شود. قاعدتاً عمر پرکاربرد باتری موبایل حداقل یک الی دو سال می باشد و بعد از طی این زمان دیگر نمی توان باتری را بازسازی کرد و حتما باتری موبایل باید عوض شود.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر هارد گوشی

روش های تعمیر باتری موبایل

برای تعمیر باتری موبایل و بازسازی آن ترفند های متفاوتی وجود دارد ، که در ادامه این مطلب به 3 شیوه مهم برای تعمیر و رفع مشکل باتری موبایل می پردازیم:

 

راهکار اول : محل اتصال موبایل و باتری موبایل را حذف کنید:

اکسید و کثیف شدن محل اتصال موبایل و باتری یکی از متداول ترین دلیل های شارژ نشدن موبایل همراه است که در بیشتر تلفن های همراه رخ داده می شود و منتهیی به خراب شدن باتری موبایل می شود. به خاطر همین در صورتی که باتری موبایل به خوبی کار نمی کند پیشنهاد داده می شود که قبل از عوض کردن باتری محل اتصال های باتری را به طور کامل تمیز کنید.

راهکار دوم: درز ها و شکاف های باتری موبایل را به طور کامل بپوشانید:

باز شدن درز ها و شکاف های باتری امکان دارد که علت خراب شدن و یا زود خالی شدن شارژ باتری موبایل باشد. پیشنهاد می کنیم در بحث تعمیرات موبایل قبل از آن که دست به کار بشود و به باتری موبایل خود را عوض کنید درزهای پوشش قاب باطری و بدنه آن را بررسی دقیق کنید و آن ها را به کمک چسب به طور کامل چفت و بست کنید.

راهکار سوم : باتری گوشی را در فریزر قرار دهید:

با قرار دادن باتری موبایل در فریزر یکی دیگر از قاعده های تعمیر و بازسازی باتری موبایل است که از چکه کردن یا نشت شارژ گوشی جلوگیری کرده و منتهی می شود به زیاد شدن طول عمر باتری موبایل.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

جهت فریز کردن گوشی:

1-باتری را از داخل گوشی خارج کرده و مشابه آن چه در راهکار دوم شرح داده شده تمامیِ شکاف های آن را با چسب به طور کامل بپوشانید.
2-باتری را در داخل یک پلاستیک فریزری قرار بدهید. و در نظر داشته باشید که باتری موبایل با یخ درون یخچال ارتباط نداشته باشد
3-باتری گوشی را حداقل طی مدت ۳ ساعت در داخل فریزر قرار بدهید
4-بعد از طی مدت زمان مشخص شده باتری را از داخل فریزر خارج کرده و برای حداقل مدتی در یک میحطی قرار بدهید تا به دمای محیط به آن برسد
5-باتری را از داخل گوشی قرار داده و تا موقعی که شارژ باتری به ۷۰ درصد نرسیده باشد از آن استفاده نکنید.

 

تعمیر باتری گوشی باد کرده:

تعمیر باتری موبایل باد کرده یکی از مهم ترین مشکلات متداول که مرتبط با باتری گوشی است که اغلب از استفاده کنندگان گوشی با این اتفاق رو به رو می شوند. این اختلال با رتبه ها یا سطح های متعددی در یک باتری گوشی همراه رخ داده می شود. گاهی اوقات بر آمدگی باتری آن قدر شدید است که درب باتری موبایل در پشت تلفن بسته نمی شود و بعضی اوقات نیز بر آمدگی آن با چشم شدیداً قابل تشخیص نیست.

این رخداد بر اثر دلیل های متفاوتی رخ داده می شود و به همین خاطر سختی آن در باتری های متنوع متفاوت است. از مهم ترین دلیل هایی که سبب بر آمدگی باد کردن باتری گوشی همراه شما می شوند و می توان به دلیل های زیر اشاره کرد:

مطالب زیر را از دست ندید!
نحوه تشخیص شارژرهای تقلبی و اصلی موبایل شیائومی

شارژ کردن بسیار زیاد گوشی در طول شب

اغلب افراد عادت دارند شب ها و مدت زمان خواب موبایل همراه خود را به شارژر متصل می کنند. این تلفن ها به طور معمول در طی مدت ۲ الی ۳ ساعت به طور کامل شارژ می شوند و حداکثر مدت زمان بیش از حد آن می تواند به باتری گوشی همراه صدمه های جدی را وارد کند که باد کردن آن یکی از این مشکلات رایج است.

استفاده از شارژرهای غیر استاندارد

هر گوشی همراه باتری خاص خودش را دارد و لازم است که با شارژر مختص خود شارژ شود. متاسفانه در شرایط های امروزی نمونه شارژر های تقلبی از تلفن همراه به بازار وارد کرده اند که حجم بازدهی آن ها کمتر و یا بیشتر از حد معمول است و همین مورد می تواند سبب شارژ نشدن کامل باتری تلفن همراه شده و در مدت زمان کوتاه به باتری تلفن همراه صدمه بزند و مشکلاتی از نظیر باد کردن باتری موبایل را به وجود آورد

ارسال نظر

Call Now