در حال بارگذاری

بروزرسانی گوشی
3.8/5 - (38 امتیاز)

آیا بروزرسانی سیستم عامل گوشی ضروری است؟ آیا ممکن است بعد از بروزرسانی ، با مشکلات اپلیکیشنی مواجه شویم؟ اینها سوالاتی هستند که قبل از بروزرسانی سیستم عامل گوشی برای ما پیش می‌آید؛ برای رسیدن به پاسخ سوالاتتان تا آخر این مقاله از تعمیرینو با ما همراه باشید.

98 درصد کاربران اندروید، بروزرسانی نرم افزار و سخت افزار گوشی خود را به تعویق می‌اندازند که علاوه ‌بر خرابی گوشی، امنیت اطلاعاتشان را نیز به خطر می‌اندازد.
در حالی که شرکت‌های ارائه دهنده سرویس گوشی‌، همیشه در حال بهبود خدمات‌شان هستند تا علاوه بر ارائه امکانات جدید، مشکلات نسخه قبلی را حل کنند. از این رو بهتر است با اهمیت بروزرسانی سیستم عامل اندروید آشنا شوید

 

مراحل بروزرسانی گوشی

 

اهمیت بروزرسانی سیستم عامل اندروید

دلیل اصلی بروزرسانی گوشی، عملکرد کلی سیستم Android است و باعث بهبود عملکرد و افزایش امنیت گوشی و اصلاح مشکلات گوشی می شود. با دریافت بروزرسانی و نصب آن مشکلات جزئی و باگ هایی که از طریق آن هکرها می توانند به داده ها و اطلاعات شخصی ما دسترسی پیدا کنند و مورد سو استفاده قرار دهند برطرف می شود .با این حال، مراحلی وجود دارد که باید از قبل برای محافظت از گوشی و جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات خود بدانید.

 

مشکلات بروزرسانی سیستم عامل اندروید

برخی از کاربران گزارش داده اند که گوشی پس از بروزرسانی سیستم عامل کند می شود در صورتی که انتظار داشته اند بعد از بروزرسانی ، گوشی عملکردی بهتر داشته باشد و سرعت آن افزایش یابد و امکانات بیشتر و بهتری داشته باشد.

مطالب زیر را از دست ندید!
نحوه نگهداری از باتری گوشی

و عده ای هم معتقدند که کاهش سرعت گوشی یک سیاستی جهت مجبور کردن افراد برای خرید محصولات جدیدتر و گرانتر است. در صورتی که علت کندی و کاهش سرعت گوشی بعد از بروزرسانی ، قدیمی شدن گوشی ها و نداشتن توانایی پردازش و پشتیبانی از آخرین بروزرسانی ها است .

 

بروزرسانی گوشی

 

حال اگر گوشی شما قدیمی نیست اما بعد از بروزرسانی Android گوشی با مشکلات اپلیکیشنی مواجه می شوید اصلا نگران نباشید با چند راه حل ساده زیر مشکلتان حل می شود.

  • برای حل مشکلات اپلیکیشنی، بعد ازبروزرسانی سیستم عامل اندروید، به  (Google play) بروید و تمامی برنامه‌های گوشی را آپدیت کنید.
  • یکبار گوشی را   restartکنید.
  • اگر برای ورود به برنامه، از آیکون میانبری که در home screenاضافه کرده‌اید استفاده می‌کنید؛ یکبار آیکون برنامه‎‌ها را پاک کنید و دوباره به صفحه هوم اسکرین اضافه کنید.
  • برای حل مشکلات اپلیکیشنی، حافظه پنهان (Clear Cash) هر اپلیکیشن را پاک کنید.
  • به عنوان آخرین راه حل مشکلات اپلیکیشنی، برنامه مورد نظر را پاک کنید و از (Google play) دانلود کنید.

آخرین نسخه سیستم عامل Android 

وقتی جدیدترین نسخه Android در دسترس قرار بگیرد، یک پیام از گوشی‌تان دریافت خواهید کرد. بعد با رفتن به تنظیمات و انجام مراحلی که خواهم گفت می‌توانید گوشی‌تان را آپدیت کنید.

 

نکات مهم قبل از شروع بروزرسانی سیستم عامل گوشی

مطمئن شوید که نسخه بروزرسانی ارائه شده، مناسب با گوشی‌تان است. شاید نتوانید سیستم عامل‌های جدید را در گوشی‌های قدیمی به خوبی اجرا کنید.

از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید. بروزرسانی نرم افزار و سخت افزار، اطلاعات و فایل‌های داخل گوشی‌تان را پاک نمی‌کند اما برای اطمینان بیشتر قبل از شروع بروزرسانی یک نسخه بکاپ از فایل‌ها داشته باشید

مطالب زیر را از دست ندید!
گوریلا گلس Gorilla Glass چیست و چرا برای نلفن های همراه ضروری است؟

 حافظه گوشی را خالی کنید. احتمالاً به اپلیکیشن‌ها و فایل‌هایی که در 6 ماه اخیر استفاده نکرده‌اید، نیازی ندارید. این دسته از برنامه‌ها فقط فضای گوشی‌تان را اشغال می‌کند پس قبل از شروع آپدیت کردن پاکشان کنید.

حداقل 70% شارژ داشته باشید. در طول آپدیت کردن، برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی یا شارژ کافی داشته باشید یا گوشی‌تان را به شارژ بزنید.

 

 

آموزش بروزرسانی سیستم عامل اندروید

ابتدا نکات مهم مرتبط با بروزرسانی را قبل از بروزرسانی گوشی بخوانید به دلیل اینکه نحوه دسترسی به بروزرسانی سیستم عامل، در هر گوشی‌ متفاوت است.

 

مراحل بروزرسانی گوشی:

  • گوشی‌ خود را به وای ‌فای (Wi Fi) پرسرعت وصل کنید.
  • به Settings بروید.
  • گزینه About Phone را انتخاب کنید .
  • اگر آپدیت جدید برای گوشی شما هم در دسترس قرار گرفته باشد، می‌توانید گزینه Check for Updates را کلیک کنید .
  • پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که با انتخاب کردنInstall Now همان لحظه شروع به نصب آخرین نسخه بروزرسانی می‌کند.
    و حتی می توانید به روزرسانی را فوراً نصب کنید یا بعداً بروزرسانی گوشی را تمام کنید.

 

بروزرسانی گوشی

نتیجه گیری:

•    افزایش امنیت گوشی
•    استفاده از قابلیت‌های جدید
•    بالا بردن سرعت عملکرد گوشی

امیدوارم از این مقاله از تعمیرینو لذت برده باشید در صورتی که گوشی شما نیاز به تعمیر دارد می توانید با قسمت تعمیرات موبایل تعمیرینو تماس بگیرید و از مشاوران ما مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.

 

 

6 نظرات

ارسال نظر

Call Now