در حال بارگذاری

مشکلات متداول گوشی همراه
5/5 - (1 امتیاز)

همه ما در تلفن خود وسواس داریم. ما آن را به مهمانی ها ، رستوران ها و در همه جا حمل می کنیم. اگر اتفاقی برای تلفن ما بیفتد، نمی دانیم اکنون چه باید بکنیم. تلفن هوشمند یک دستگاه الکترونیکی است، به همین دلیل بارها با مشکلات، خرابی ها و سایر مشکلات موبایل روبرو شدیم ، به خصوص که تلفن شما قدیمی می شود. ما در تیم تعمیرینو به 10 مشکلات متداول گوشی های همراه اشاره خواهیم نمود و راه حل بر طرف نمودن این مشکلات را نیز بررسی خواهیم کرد.

ممکن است مشکلی برای موبایل شما به وجود آمده باشد که راه حل عیب یابی موبایل در این مقاله گفته شده است. پس می‌توانید با خواندن مقاله خودتان به تعمیر موبایل خود بپردازید.

10 مشکل متداول گوشی و راه حل های آنها

  1. تلفن هوشمند شما به آهستگی کار می کند

این رایج ترین مشکل تلفن های هوشمند است، به خصوص با قدیمی شدن گوشی شما رخ می دهد. دلیل سرعت پایین، نصب برنامه های غیرضروری است که از RAM دستگاه شما استفاده می کنند و تعداد زیادی فایل را در تلفن شما ذخیره می کنند.

تمام برنامه ها و پرونده های غیرضروری را از تلفن همراه پاک کنید، داده های حافظه پنهان را پاک کنید. این کار را نیز می توانید با برنامه های مربوطه که در اینترنت فراوان هم هستند انجام دهید. اگر هنوز هم با این مشکل روبرو هستید، آن را به حالت اول کارخانه ( ریست فکتوری ) بازگردانید.

  1. ضعف در مصرف باتری

متأسفانه، این مشکل تلفن برای همه اتفاق می افتد و جزو مشکلات متداول گوشی می‌باشد. مشکلات رایج در باتری: تخلیه باتری، عدم شارژ یا خرابی شارژر است. استفاده از گوشی در طول روز بسیار زیاد است و ممکن حتی تا چند بار مجبور به شارژ گوشی خود در طول شبانه روز شویم. همین مساله باعث خواهد شد باتری و شارژر گوشی به مرور زمان قدرت خود را از دست دهند که این مساله طبیعی است. این مسئله زمانی آزار دهدنه است که تلفن شما بدون استفاده از آن نیز تخلیه می شود برای همین لازم است راهی را برای حل مشکل باتری موبایل پیدا کنید .

اولین کار برای رفع عیب باتری، دریابید که آیا برنامه خاصی در موبایل وجود دارد که مصرف باتری را بسیار زیاد می‌کند؟ برای جست  و جو این مدل برنامه‌ها می توانید به تنظیمات گوشی خود رفته به بخش مدیریت باتری وارد شوید و برنامه‌ها را بررسی کنید و اگر اشکالی را شناسایی کردید، آن برنامه ها را حذف کنید. همچنین در بخش تنظیمات باتری می‌توانید گزینه حالت صرفه جویی در باتری را فعال کنید، لوکیشن گوشی را خاموش کنید، میزان روشنایی صفحه را کم کنید.

  1. فضای ذخیره سازی

بیشتر فضای ذخیره سازی تلفن های هوشمند پر از عکس و فیلم است. هنگام خرید تلفن هوشمند جدید باید از فضای ذخیره سازی مراقبت کنید زیرا بعد از چند روز وحشت شما برای کمبود فضای ذخیره سازی آغاز می شود. امروزه تعداد معدودی از تلفن های هوشمند دارای ویژگی حافظه قابل ارتقا هستند.

اگر حافظه گوشی شما پر شده است، نگران نباشید این هم جزو مشکلات متداول گوشی ها می‌باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید ابتدا حافظه پنهان را پاک کنید، از برنامه هایی مانند cache cleaner استفاده کنید که به شما امکان می دهد حافظه پنهان را برای یک برنامه خاص تمیز کنید. همچنین برنامه های بدون استفاده را حذف کنید یا محل نصب برنامه ها را از حافظه تلفن به حافظه خارجی خود منتقل کنید. تصاویر را نیز بر روی فضای ابری منتقل کنید تا فضای دستگاه شما آزاد شود.

  1. هنگ نمودن تلفن یا برنامه ها

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که در برنامه های نصب شده اشکالی وجود دارد. این یکی از مشکلات متداول تلفن همراه است.

برای حل این عیب می‌توانید داده های برنامه را از ” App manager ” پاک کنید، از استفاده همزمان از چند برنامه خودداری کنید، باتری را بردارید و دستگاه خود را دوباره راه اندازی نمایید و یا آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

  1. گرم شدن بیش از حد

استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند مشکل گرمازدگی را به همراه دارد. انواع برنامه ها و به خصوص بازی‌ها دمای گوشی شما را بالا می برد که می تواند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارد. همچنین شاید شما برنامه های مخربی را در گوشی خود نصب نموده اید که باعث می‌شود دمای گوشی شما بالا رود.

برای گرم نشدن گوشی خود سعی کنید هنگام شارژ از تلفن خود استفاده نکنید. از برنامه هایی که پردازش cpu را بالا می‌برد استفاده نکنید و به تلفن خود استراحت دهید.

  1. مشکل اتصال با بلوتوث، وای فای، دیتای تلفن همراه

این مشکل جزو عیوب رایج و موقتی تلفن همراه است که به راحتی حل می شود. تلفن را به مدت 30 تا 60 ثانیه در حالت هواپیما نگه دارید و سعی کنید دوباره آن را وصل کنید. آیا هنوز مشکلی دارید؟ برای رفع این عیب تنظیمات بلوتوث و WiFi را دوباره تغییر دهید.

  1. برنامه ها بارگیری نمی شوند

علت اصلی این مشکل حافظه پنهان خراب است. به برنامه google play store بروید و حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. بهتر است تاریخچه فعالیت را از فروشگاه google play حذف کنید. اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه فروشگاه google play استفاده می کنید. اگر هنوز مشکلی وجود دارد، داده ها و حافظه پنهان را در سرویس های google play پاک کنید.

  1. گوشی شما شارژ نمی‌شود

زمانی تلفن همراه را به شارژ زده اید اما موقعی که پس از چند ساعت برای خارج کردن موبایل از شارژ مراجعه می‌کنید، درمی‌یابید که تلفن شارژ نشده است. اما دلیل این عیب چیست؟ برای بررسی علت و رفع عیب شارژ نشدن گوشی خود موارد زیر را بررسی نمایید.

  • تست کنید که پریزی که شارژر را به آن وصل نموده‌اید ، برق دارد یا خیر؟
  • از درستی آداپتور و کابل آن مطمئن شوید.
  • با نگهداشتن دکمه‌های افزایش صدا و پاور، گوشی را فورس ریستارت نمایید.
  • گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید.
  • سیستم عامل گوشی را بروزرسانی نمایید.

اگر با بررسی تمام موارد بالا مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل شما همچنان حل نشده، لازم است برد USB و سوکت شارژ توسط کارشناس تعمیرات موبایل بررسی و تعمیر یا تعویض شود.

  1. کارت MicroSD روی تلفن هوشمند شما کار نمی کند

یکی از مشکلات متداول گوشی ، مشکل شناسایی نشدن حافظه MicroSD توسط گوشی می‌باشد که با کثیف بودن شیار MicroSD موبایل یا خود حافظه MicroSD ارتباط دارد. برای حل این عیب می‌توانید در ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و سپس حافظه MicroSD را از آن خارج کنید. حال مراحل زیر را پیگیری نمایید:

  • با کمپرس هوا در شیار حافظه MicroSD گوشی گرد و غبار آن را از بین ببرید. برای انجام این عمل می‌توانید درون شیار فوت کنید اما توجه داشته باشید که این شیار به هیچ وجه نباید خیس شود.
  • حافظه MicroSD گوشی را هم با استفاده از پاک کننده‌های لاستیکی یا پنبه‌ای که مقدار بسیار ناچیزی الکل به آن آغشته شده تمیز نمایید. سعی نمایید که کانکتورهای زرد رنگ حافظه SD را کاملا تمیز کنید، چرا که اینها ارتباط حافظه MicroSD با تلفن هوشمند شما را برقرار می‌نمایند.
  1. درست کار نکردن دوربین گوشی

دوربین گوشی‌ها را بعضی اوقات می‌توان مهم‌ترین کاربرد گوشی، بعد از ایجاد برقراری تماس نام برد. اما گاهی موقع ثبت لحظات مهم با دوربین، متوجه درست کار نکردن دوربین گوشی خود می‌شوید. عیب دوربین گوشی‌‌های موبایل، می‌تواند دلایل نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد. برای حل مشکلات بزرگ سخت افزاری چون وجود خط و خش روی لنز، بروز لایه رنگی روی دوربین و … لازم است فرم درخواست تعمیرات موبایل را پر نمایید تا کارشناسان متخصص تعمیرینو عیب دوربین شما را به صورت اصولی برطرف نمایند. اما برای رفع مشکلات نرم افزاری آن موارد زیر را بررسی کنید:

  • از قسمت تنظیمات > برنامه‌ها > دوربین، کش دوربین را پاک کنید.
  • از وجود فضای کافی در گوشی خود اطمینان حاصل نمایید.
  • گوشی را یکبار ری استارت نمایید.
  • سیستم عامل گوشی را به آخرین نسخه اندروید یا ios موجود آپدیت نمایید.

 

مطالب زیر را از دست ندید!
چگونه قفل یک گوشی را باز کنیم؟

ارسال نظر

Call Now