در حال بارگذاری

باز کردن قفل گوشی
2.1/5 - (14 امتیاز)

فراموش کردن قفل صفحه از مشکلات رایجی است که کاربران تلفن های همراه هوشمند بارها آن را تجربه کرده اند . در بعضی مواقع ممکن است شما نتوانید با حسگر لمسی ، گوشی تلفن همراه خود را باز کنید اگر در این صورت رمز عبور خود را فراموش کرده باشید به مشکل بر می خورید که در چنین مواقعی برای باز کردن قفل گوشی باید ریست فکتوری را انجام دهید اما این کار باعث می شود تمامی اطلاعات گوشی پاک شود .

در این مقاله از تعمیرینو راه حل هایی را به شما آموزش می دهیم تا در صورت فراموشی کردن رمز گوشی بدون انجام ریست فکتوری قفل گوشی خود را باز کنید. با ما همراه باشید.

 

چگونه رمز گوشی را باز کنیم؟

امروزه افراد اطلاعات بسیار مهم و شخصی خود را در گوشی های هوشمند نگهداری می کنند و برای حفظ این اطلاعات از دسترسی سایر افراد از رمز عبور استفاده می کنند و اگر رمز عبور خود را فراموش کنند و برای باز کردن قفل صفحه مجبور به ریست فکتوری شوند تمامی اطلاعات داخل گوشی خود را از دست می دهند بنابراین توصیه ما به شما قبل از آموزش راه حل های باز کردن قفل گوشی این است که اطلاعات شخصی و مهم خود را روی کارتSD  ذخیره کنید یا قبل از ریست فکتوری از طریق کابل OTG  از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

و رمزهایی را انتخاب کنید که هرگز فراموش نکنید یا آن را در جایی یادداشت کنید که امن باشد تا در صورت فراموشی بتوانید به آن مراجعه کنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
بریک شدن چیست؟

استفاده از قفل هوشمند

گوشی‌های هوشمند اندروید قابلیتی به نام قفل هوشمند (Smart Lock)‌ دارند که این امکان را به کاربران خود می دهد تا در مواقع ضروری بتوانند بدون وارد کردن رمز گوشی، قفل صفحه را باز کنند. اما توجه داشته باشید که از قبل باید این تنظیمات را فعال کرده باشید. در غیر این صورت قادر به استفاده از قابلیت قفل هوشمند نخواهید بود.
برای فعالی کردن این قابلیت، به بخش تنظیمات (Setting) گوشی خود و قسمت Security & Location > Smart Lock بروید. اگر از این مسیر نتوانستید Smart Lock را پیدا کنید، می‌توانید کلمه Smart Lock را در تنظیمات گوشی خود جستجو کنید. سپس رمز کنونی خود را وارد کنید و با استفاده از یک یا چند گزینه از 5 روش زیر، می‌توانید رمز عبور گوشی خود را دور بزنید:
•    Trusted Face: بازکردن رمز گوشی با تشخیص چهره
•    On-body Detection: قفل نشدن گوشی در صورت قرار دادن موبایل در جیب ، کیف و غیره
•    Voice Match: باز کردن قفل صفحه با استفاده از صدا؛
•    Trusted Device: در این روش باید از قبل گوشی خود را از طریق بلوتوث با تلفن همراه دیگری همگام‌سازی کرده باشید.
•    Trusted Places: این گزینه از طریق ابزار Location قابل استفاده است. در این روش، از قبل باید قسمتی را برای باز کردن قفل گوشی خود انتخاب کنید تا در صورت فراموش کردن رمز گوشی با مراجعه به آن قسمت قفل صفحه باز شود.

 

باز کردن قفل گوشی

 

استفاده از Android Device Manager

یکی از ابزارهای کاربردی است که کاربران گوشی های اندورید بدون نگرانی از پاک شدن اطلاعات خود می توانند رمز گوشی خود را ریکاوری کنند، ابزار Android Device Manager است.

مطالب زیر را از دست ندید!
شغل تعمیرات موبایل

***توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید حساب کاربری گوگل در گوشی شما فعال شده باشد.

 

برای استفاده از Android Device Manager:

  • ابتدا از طریق سایت یا اپلیکیشن این برنامه وارد حساب کاربری خود شوید (همان حسابی که در گوشی‌تان فعال است).
    •    پس از ورود، از پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، روی گزینه Lock کلیک کنید. اگر حساب کاربری شما در چند گوشی فعال شده است، باید تعیین کنید که رمز کدام گوشی را می‌خواهید تغییر دهید.
    •    در این مرحله باید رمزی موقتی برای گوشی هوشمند خود انتخاب کنید و روی Lock کلیک کنید تا رمزتان تغییر کند. البته اگر اینترنت موبایل شما روشن نباشد، سیستم نمی‌تواند آن را پیدا کرده و تغییرات را روی آن اعمال کند (در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی، بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه می‌توان اینترنت گوشی را روشن کرد).
    •    درنهایت باید رمز موقتی را وارد کنید و قفل صفحه را باز کنید. از این به بعد گوشی شما با همین رمز جدید باز خواهد شد.

 

استفاده از ابزار اختصاصی Find My Mobile

این ابزار مخصوص گوشی‌های سامسونگ است و مانند ابزار Android Device Manager  می باشد که باید در سرویس سامسونگ ثبت نام کرده باشید و تلفن همراه شما به اینترنت متصل شده باشد. برای استفاده از این ابزار:

  • ابتدا وارد سایتfindmymobile.samsung.com  شوید.
    •    گزینه Unlock My Screen را انتخاب کنید تا قفل صفحه باز شود.
    •    سپس از بخش امنیت دستگاه، رمز عبور جدیدی تعیین کنید.

ریست فکتوری

در صورتی که با هیچ یک از روش های بالا نتوانید مشکل خود را حل کنید باید روش ریست فکتوری را انجام دهید که موجب پاک شدن اطلاعات داخلی گوشی شما می شود .

مطالب زیر را از دست ندید!
نحوه نگهداری از باتری گوشی

*** اطلاعات مهم خود را روی کارت SD ذخیره کنید یا با استفاده از هر روش دیگری ، از آن‌ها بک‌آپ بگیرید.

سخن پایانی:

امیدواریم از این مطلب تعمیرینو لذت برده باشید.

اگر گوشی شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، می توانید همین حالا با بخش تعمیرات موبایل تماس بگیرید و از کارشناسان تعمیرینو مشاوره ی رایگان دریافت کنید.

ارسال نظر

Call Now