در حال بارگذاری

دلیل خاموش شدن گوشی
3.7/5 - (7 امتیاز)

من در این مقاله می‌خواهم دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی را برای شما توضیح دهم. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در حین کار با گوشی به شکل ناگهانی موبایلتان خاموش شود. این اتفاق ذهن شما را درگیر خواهد کرد که چرا گوشی‌تان خاموش می‌شود. حتی ممکن است با خاموش کردن و مجدداً روشن کردن آن، این مشکل برطرف نشود.

خاموش شدن ناگهانی موبایل می‌تواند از مشکلات سخت‌افزاری و نرم افرای هم باشد. در ادامه مقاله به دلایل خاموش شدن ناگهانی موبایل خواهم پرداخت.

انواع مشکلات گوشی در خاموش شدن ناگهانی

یک گوشی ممکن است معیوب باشد و برای نوسازی آن احتیاج به تعمیر کردن آن باشد. مشکلات موبایل دو نوع هستند، از جمله:

  • سخت افزاری
  • نرم افزاری

مشکلات سخت‌افزاری گوشی

یکی از دلایل مهم در خاموش شدن موبایل، مشکلات سخت‌افزاری گوشی است. من در اینجا چندین مشکل سخت‌افزاری در خاموش شدن ناگهانی موبایل را برای شما نام‌ برده‌ام و هر یک از آن‌ها را به صورت مختصر شرح داده‌ام.

باتری موبایل

یکی از عوامل در خاموش شدن ناگهانی موبایل، باتری آن است. قبل از اینکه بخواهید کاری را انجام دهید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه موبایلتان شارژ دارد یا نه. در غیر این صورت علت خاموش شدن ناگهانی موبایل می‌تواند از خالی بودن باتری موبایل تان باشد.

خالی بودن باتری در خاموش شدن گوشی

ممکن است حتی گوشی خاموش شده نیز با اتصال آن به کابل شارژ نیز روشن نشود. در این صورت ممکن است مشکل در کابل شارژ گوشی‌تان باشد و باید یک کابل شارژر برای گوشی خود تهیه کنید.

اگر هیچ کدام از این عوامل تأثیری در خاموش شدن ناگهانی گوشی شما نداشتند، مشکل از باتری موبایل است. اگر به باتری گوشی خود دسترسی دارید، آن را سریعاً از گوشی خود جدا کنید و درنتیجه باید آن را تعویض کنید. برای انجام این کار نیز باید به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

گرم شدن بیش از حد گوشی

علاوه بر این، اگر تلفن Android شما بیش از حد گرم می‌شود، این امر می‌تواند دلیل خاموش شدن تصادفی نیز باشد. وقتی تلفن تا حدی گرم شود که به اجزای آن آسیب برساند، به طور خودکار خاموش می‌شود. این حتی اگر از تلفن استفاده نمی‌کنید و فقط در اطراف خوابیده است این اتفاق می‌افتد.

مطالب زیر را از دست ندید!
تعمیر موبایل در محل

گرم شدن بیش از حد یا سرد شدن بیش از حد موبایل ممکن است ممکن است عامل اصلی در خاموش شدن ناگهانی موبایل شود. برای جلوگیری از این کار سعی کنید از چندین برنامه به صورت همزمان در گوشی خود استفاده نکنید. این کار حتی باعث می‌شود که CPU گوشی نیز دچار مشکل شود. در این صورت باید CPU گوشی هم تعمیر شود.

ایراد در دکمه پاور گوشی

همچنین این احتمال وجود دارد که دکمه روشن و خاموش تلفن شما گیر کرده یا از کار بیفتد و تلفن را خاموش کند. دکمه روشن و خاموش را چند بار فشار دهید و مطمئن شوید که به صورت روان کار می‌کند. دکمه پاور گوشی هنگام فشار دادن باید صاف باشد و هنگام آزاد شدن نیز بلافاصله بیرون بیاید. با یک کار ساده با ابزاری مانند موچین می‌توانید این مشکل را حل کنید.

سوختن صفحه نمایشگر گوشی

یکی از مواردی که شما مشاهده می‌کنید که گوشی‌تان خاموش است، احتمال این وجود دارد که صفحه نمایشگر موبایلتان سوخته باشد. این اتفاق ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه به گوشی باشد. در این صورت خودتان نمی‌توانید این مشکل را رفع کنید و باید برای حل این مشکل موبایل خود را به تکنسین‌های تعمیر موبایل بسپارید.

خیس شدن گوشی و خاموش شدن آن

یکی دیگر از عوامل مهم در خاموش شدن موبایل، نفوذ مایعات (آب و غیره) به داخل موبایل است. حتی ممکن است به دلیل وجود رطوبت در داخل موبایل و همینطور اجزا داخل آن، باعث خاموش شدن پی در پی موبایل نیز شود. برای حل این مشکل می‌توانید از روش‌هایی برای خشک کردن گوشی خود استفاده کنید.

خیس شدن موبایل علت خاموش شدن گوشی

اگر این مشکلاتی که در زمینه سخت‌افزاری بیان شد توسط خودتان حل نشود، باید به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

مطالب زیر را از دست ندید!
3 روش موثر برای تمیز کردن تلفن همراه در زمان کرونا ویروس

مشکلات نرم‌افزاری در خاموش شدن گوشی

اگر علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما از مشکلات سخت‌افزاری نباشد، باید قسمت نرم‌افزاری موبایل را بررسی کنید. من در این قسمت از مقاله راه‌حل‌هایی را برای حل مشکلات نرم‌افزاری برای شما بیان کرده‌ام که می‌توانید با استفاده از این مراحل، مشکل خاموش شدن ناگهانی موبایلتان را حل کنید.

راه اندازی گوشی در حالت Safe Mode

برای اطمینان از اینکه مشکل از نرم‌افزار تلفن است، باید تلفن خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. گوشی‌های هوشمند همانند رایانه‌های شخصی دارای حالت Safe Mode هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا دستگاه خود را راه اندازی کنید. حتی در هنگام استفاده از Safe Mode هیچ ویروسی تأثیر گذار نخواهد بود، در نتیجه به راحتی می‌توانید مشکل را پیدا کنید.

متداول‌ترین روش برای انجام این کار این است که دکمه روشن و خاموش را نگه دارید، تا منوی پاور به شما نمایش داده شود و Power off را فشار دهید و نگه دارید تا زمان “راه اندازی در حالت ایمن” نمایش داده شود. با تأیید این درخواست، تلفن در حالت Safe Mode مجدداً راه اندازی می‌شود. حتی شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه کاهش میزان صدا هنگام روشن شدن تلفن حالت Safe Mode را مشاهده کنید، این کار زمانی که گوشی خاموش است، باید انجام دهید.

استفاده از Safe Mode در جلوگیری از خاموش شدن گوشی

بعد از انجام دادن این کار اگر مشکل برطرف شود نشان می‌دهد که یکی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی‌تان این مشکل را ایجاد کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی و مدیریت برنامه‌ها، برنامه‌های نصب شده در گوشی خود را حذف کنید. مجدداً گوشی خود را خاموش و روشن کنید، در نتیجه خواهید دید که این مشکل رفع شده است.

حذف برنامه های ویروسی در جلوگیری از خاموش شدن گوشی

نقش ویروس‌ها

اگر حذف برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها کمکی در جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی نمی‌کند، ممکن است دستگاه موبایلتان ویروسی شده باشد. شما با نصب برنامه‌های آنتی ویروس برای گوشی‌های اندروید می‌توانید این مشکلات را رفع کنید. یک از آنتی ویروس‌های گوشی  Android اپلیکیشن Avast Free Antivirus است. این اپلیکیشن با اسکن کردن گوشی شما، ویروس‌های موجود در گوشی را سریعاً پیدا می‌کند.

مطالب زیر را از دست ندید!
راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی 

تنظیم مجدد کارخانه گوشی

این کار کمی برای افراد زمان‌بر خواهد بود، اما در بیشتر موارد مشکل خاموش شدن ناگهانی موبایل را رفع خواهد کرد. اگر با رفع مواردی که در قسمت سخت‌افزاری و در بخش نرم‌افزاری گفته شد، تأثیری در خاموش شدن ناگهانی گوشی نداشتند، می‌توانید با استفاده از تنظیم مجدد کارخانه تلفن این مشکل را حل کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که تنظیم مجدد کارخانه گوشی باعث از بین رفتن تمام اطلاعات موجود در گوشی خواهد شد. در نتیجه قبل از انجام دادن این کار ابتدا از تمام اطلاعات داخل موبایل خود پشتیبان تهیه کنید (Backup بگیرید.).

برای انجام دادن این کار به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید، سپس بر روی پشتیبانی گیری و بازنشانی را انتخاب کنید. در بخش دوم Factory data reset (تنظیم مجدد کارخانه موبایل) را انتخاب کنید. در آخر منتظر بمانید تا گوشی کار خود را انجام دهد. تنظیم مجدد تلفن ممکن است 5 تا 10 دقیقه زمان ببرد. در نتیجه مشاهده خواهید کرد گوشی مانند روز اول شده است.

تنظیم مجدد موبایل در جلوگیری از خاموش شدن گوشی

در ادامه نیز تنظیمات گوشی (تنظیمات ساعت، زبان گوشی و غیره) خود را به راحتی می‌توانید انجام دهید. قطعاً اگر دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی شما قسمت نرم‌افزاری باشد، با این روش این مشکل به راحتی حل خواهد شد.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کرید عوامل زیادی در خاموش شدن ناگهانی گوشی تأثیر دارند. اگر نتوانستید این مشکل را با روش‌های گفته شده در این مقاله حل کنید، باید به مراکز متخصص در این زمینه مراجعه کنید. مرکز تعمیرات تخصصی موبایل تعمیرینو با داشتن چندین سال سابقه در این زمینه فعالیت می‌کند، شما عزیزان همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید.

شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید.

منابع

gtricks

1 نظر

ارسال نظر

Call Now